Weekendje Kokrobite en Wa, nijlpaarden/Kumasi - Reisverslag uit Ochirikrom, Ghana van Vera-Marie Oosterbos - WaarBenJij.nu Weekendje Kokrobite en Wa, nijlpaarden/Kumasi - Reisverslag uit Ochirikrom, Ghana van Vera-Marie Oosterbos - WaarBenJij.nu

Weekendje Kokrobite en Wa, nijlpaarden/Kumasi

Blijf op de hoogte en volg Vera-Marie

27 Maart 2013 | Ghana, Ochirikrom

Zaterdag 16/3 begon ons weekendje naar Kokrobite al om 4.30 uur. Rahel ging dit weekend ook met ons mee. We hadden om 7.00 uur afgesproken met Bertha bij de bus. We hebben 5 uur gereisd. Aan het einde wist de taxi chauffeur niet eens waar het resort was.. Maar we zijn er gelukkig gekomen.
Een heerlijk weekendje relaxen aan het strand! Ik had even een vakantie gevoel. Weg van de stad, de drukte en de kinderen. Alleen maar zon, zee, strand en een paar cocktails!
We waren laat op de middag aangekomen dus hebben niet meer gezwommen in de zee. Vandaag heb ik ook mijn vlechtjes eruit gehaald. Ik was er helemaal klaar mee. Daarna zijn we wat gaan eten met z'n 4e en hebben een drankje gedaan. Rahel was al eerder naar huis maar wij kwamen pas om 3 00 uur thuis.. Helaas voor Rahel waren we ook alweer om 6.30 uur wakker zondag 17/3.
Bertha en ik hebben voor iedereen een ontbijtje op straat gehaald waar we wel bijna een uur op hebben zitten wachten want de mevrouw van het kraampje was "comming". De Ghanezen zeggen op alles "it's comming" en dat kan soms lang duren.
Vandaag stond er weer een heerlijk dagje strand op de planning. We lagen om 9.30 uur al klaar. Ik heb gezwommen met de lokale kindjes en souveniertjes gekocht bij de kraampjes op het strand. Rond lunchtijd was Bertha al heel erg verbrand.. Die is dus maar terug naar de kamer gegaan.
Marina en Suze waren dit weekend ook in Kokrobite. 's Avonds hebben we wat met hun gedronken. Micheal (de vriend van Marina) was er ook met zijn vrienden. Een daar van was de zoon van de chief van Tamale.
Maandag 18/3 zijn we weer naar huis gegaan. We waren best wel vroeg thuis dus hebben nog wat klusjes met de kinderen kunnen doen.

Vrijdag 22/3 stond een weekendje naar Wa op de planning. Wa ligt in het noorden. Daar kan je nijlpaarden bekijken en in een boomhut slapen. Dit vond ik wel een leuke bestemming om als laatste uitstapje te doen. Bertha, Rahel en Britt gingen mee.
Toen we 's middags op het busstation aan kwamen kregen we te horen dat alle bussen naar Wa al vertrokken waren en dat de eerst volgende pas morgen ochtend ging. We konden wel nog naar een ander busstation maar dat zou dan wat duurder zijn. Omdat ik wel graag wilde gaan hebben we dat gedaan. Daar hebben we uiteindelijk 5 uur in de bus zitten wachten. Het was onderhand al 19.00 uur. De laatste stoelen van de bus hadden ze helemaal vol geduwt met allerlei spullen. Dit zag er absoluut niet veilig uit. Omdat de reis 7 uur zou duren en we dan om 2.00 uur 's nachts aan zouden komen, hebben we op het laatste moment besloten om uit de bus te gaan. Daar waren ze niet blij mee. Ze leken zelf beledigd toen we de bus uitstapte. Maar voor onze eigen veiligheid gingen we dit echt niet doen. We hebben een taxi genomen en zijn naar een guesthouse in Kumasi gegaan. We waren helemaal klaar met het uitstapje.
Zaterdag 23/3 en zondag 24/3 zijn we daarom ook lekker naar het zwembad geweest. Zaterdag heb ik ook nog een uur geskyped met mijn mama en zusje. Maar dat wordt ooj steeds moeilijker.. Ik mis ze en wil heel snel bij ze zijn. Vandaag ben ik nog precies een weekje op het weeshuis en daarna nog 3 dagen aan het strand. Vandaag heb ik voor het laatst wat dingetjes gewassen en ik ben in mijn hoofd ook al mijn koffer in aan het pakken en aan het bedenken wat ik hier laat.

Ik ben echt klaar om naar huis te gaan. Mijn tijd is mooi geweest hier! De kinderen vinden het steeds minder leuk als we weg gaan dus ik probeer zo veel mogelijk op het weeshuis te zijn. Vanaf morgen hebben ze een paar dagen vrij tot dinsdag omdat het Pasen is. Volgens mij wordt dat wel een feestje :)

Tot snel weer!!
Liefs

  • 27 Maart 2013 - 11:34

    Sanne:

    Hee meid,
    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!!
    Ik kijk er naar uit om al je verhalen te horen!!
    Nog even volhouden!!

    Dikke kus Sanne
    PS: Bedankt voor je kaartje Heel erg leuk!

  • 27 Maart 2013 - 21:58

    Carola:

    Wat een indrukwekkende tijd heb je daar, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je af en toe (of misschien wel vaker) naar thuis verlangt.
    Heerlijk om dan al je indrukken en nieuwe ervaringen mee te kunnen nemen.
    De foto met het kindje op je rug is prachtig!
    Geniet ze van de laatste loodjes en straks lekker inpakken en weer terug naar de family & friends hier. Groetjes, Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera-Marie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 9640

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 06 April 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana!

Landen bezocht: