Excursie met school - Reisverslag uit Achinakrom, Ghana van Vera-Marie Oosterbos - WaarBenJij.nu Excursie met school - Reisverslag uit Achinakrom, Ghana van Vera-Marie Oosterbos - WaarBenJij.nu

Excursie met school

Blijf op de hoogte en volg Vera-Marie

15 Maart 2013 | Ghana, Achinakrom

Vandaag 15/3 zijn we op excursie geweest met een aantal kinderen van school! Britt en ik hebben een deel van het sponsorgeld gebruikt om te betalen voor de kinderen van het weeshuis.

Gister heb ik voor het eerst diaree gehad op mijn reis hier in Afrika en 's avonds voelde ik me echt niet goed.. Ik dacht; Nee niet nu! Ik ben vanaf half 4 op mijn kamer gebleven om te rusten. Ik heb ook niet gegeten en mijn buik wat rust gegeven met al dat pittige eten.
Vanmorgen ging het gelukkig stukken beter! We zijn om 3.00 uur opgestaan en Godbless belde nog voor de zekerheid of we wel wakker waren en ons klaar gingen maken. Het was erg vroeg maar ik voelde me eigenlijk top fit. De bus kwam ons precies om 4.00 uur ophalen. Dat had ik niet verwacht hier in Ghana. Dat iets een keer optijd komt. We hebben met 46 mensen in een busje met maar 23 zitplaatsen gezeten. Iedereen had wel iemand op schoot. Het was echt stapelen. Toen iedereen in de bus zat hebben ze gebeden voor een goede reis en het heeft geholpen hoor!
We zijn eerst naar de apen geweest. Daar hebben we bananen voor de kinderen gekocht om aan de apen te geven. Maar omdat we met zo'n grote groep waren kwamen de apen niet echt op je af.. De kinderen hebben toen de bananen maar zelf opgegeten. Ze vonden het wel heel leuk in het bos. De meeste kinderen zijn nog nooit buiten het dorp geweest. Toen we langs bergen reden hoorde je allemaal "oooh's" en "aaah's" in de bus.
Daarna zijn we doorgereden naar de watervallen. We hadden wat lunche gekocht en daar opgegeten. Met Rahel, Eric en Britt zijn we al eerder naar de watervallen gelopen. We hadden even een relax momentje voor onszelf. Ik heb op een steen liggen lezen :) Toen de kinderen naar beneden kwamen was het een groot feest! Iedereen ging meteen het water in en ze wilde allemaal op de foto. Heel leuk om ze allemaal zo happy te zien!

Ik heb weer een mooi dagje gehad! Zit nu nog in de bus op de terug weg en het regend echt heel hard. Vanavond hebben we nog een feestje van Godbless want die is jarig. Woensdag hebben Britt en ik bij Maaike twee cakes gebakken voor hem.

Het is deze keer maar een klein verslagje geworden. Maar jullie horen heel snel weer van mij!

Liefsss

  • 22 Maart 2013 - 11:41

    Hanny:

    Hoi lieverd,
    Tjonge, wat een verhalen en wat een regen. Ook al loopt alles misschien niet zoals je verwacht had, er gebeuren toch veel leuke en boeiende dingen. En volgens mij leer je hier ook al heel veel van. En nu ga je al weer bijna naar huis. Nog maar een paar weekjes, toch? Nog veel plezier en tot gauw!
    Veel liefs van Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera-Marie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 06 April 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana!

Landen bezocht: